Allmänna villkor
-
Om Enson Webbhotell
Enson drivs av företaget Kimsoft Media AB som har sitt huvudkontor i Väjern, strax utanför Kungshamn och Smögen.
Postadress: Dinglevägen 82, 456 44 Väjern.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till support@enson.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. -
Beställning / Uppsägning / Avtalstid
-
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om tjänster, pris, fakturerings- och leveransadress.
-
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till support@enson.se.
-
Avtalstiden gäller 12 mån från inköpsdatumet och uppsägningstiden är 1 månad.
Exempel – Du köper Enson Standard med ett domänman.se och vill avsluta tjänsten, då säger du upp ditt konto 30 dagar innan nästkommande period för ditt konto.
-
Leverans
-
Våra normala leveranstider är inom 12h. OBS! Beställningar lagda på helger skickas aktiveras på måndagen efter.
-
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: support@enson.se.
-
Priser
-
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är exklusive moms om inget annat anges.
-
Ångerrätt
-
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: -
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss support@enson.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, fakturanummer samt vilka tjänster som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
-
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid: -
Domännamn som har en bindningstid på 12 månader, direkt från start.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
-
Reklamation och klagomål
-
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
-
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
-
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? -
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@enson.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
-
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande tjänst, återbetalar vi dig för den defekta tjänsten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
-
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
-
Ansvarsbegränsning
-
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av 3-part program.
-
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
-
Enson tar sig rätten att stänga ner tjänsten med omedelbar verkan om vi ser att det bedrivs brottslig verksamhet på våra servrar, t.ex piratkopiering eller annan brottslig verksamhet.
-
Enson tar sig rätten att stänga av konton med pornografiska innehåll.
-
Enson förtydligar att innehåll på våra servrar inte speglar våra åsikter.
-
Produktinformation
-
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera våra tjänster så korrekt som möjligt.
-
Information om Cookies
-
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritets syfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
-
Personuppgifter
-
Genom att handla hos Enson Webbhotell accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidare ger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
-
Enson Webbhotell är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
-
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
-
10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person. -
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. -
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
-
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
10.4.1 Betalleverantör -
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos Enson Webbhotell i bokföring syfte.
Betalningsmetod hos Enson Webbhotell är Faktura, dina tjänster kommer att aktiveras så snart betalning är genomförd. -
10.4.2 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. -
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. -
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. -
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). -
10.8 Ansvarig för dataskydd
Enson Webbhotell är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs. -
10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
-
Ändringar till de Allmänna Villkoren
-
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
-
Tvist och lagval
-
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
-
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
-
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.